1 januari 2019

Bokstatistik 2018 del 2

Här kommer då de topp 12 bästa böckerna jag läste 2018.
Leigh Bardugo var en ny författare som jag upptäckte i år,
och hela 3 av hennes böcker tog sig in på listan. Första platsen
känns något otippad, men åh vad jag skrattade när jag läste den boken ^^
Av dessa 12 böcker var det plats 1-3 som fick 5/5 som betyg, resten fick 4/5.


12. Det Sista Kungadömet
11. Solstenen - Children of Blood and Bone
10. Lögnernas träd


9. Shadowcaster
8. Pretty Baby
7. Spinning Silver


6. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
5. Crooked Kingdom
4. The Bear and the Nightingale


 3. Ur Askan
2. Högt Spel


1. En man som heter Ove

Och så mina bokmål för 2019:

* Läsa minst 70 böcker.
* Köpa högst 6 böcker.
* Läsa minst 25 böcker på engelska.
* Läsa om minst 35 böcker.
* Läsa minst 25 biblioteksböcker.
* Läsa minst 3 nya böcker som får betyget 5/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)