1 januari 2019

Bokstatistik 2018 del 1

Gott Nytt år!

Och årets första inlägg blir ju självklart: bokstatistik!
Detta år har jag tagit bort några diagram som jag tyckte började
vara lite tråkiga och upprepande, men istället lagt till ett nytt.
Men annars kör vi ganska samma koncept. Och tyvärr blir det
en sämsta böckerna-lista i år också...

Först, lite siffror:
Antal lästa böcker 2018: 77 st.
Antal nya böcker (dvs inte omläsningar): 51 st.
Antal köpta böcker: 10
Antal påbörjade serier: 12
Antal avslutade serier: 4
Antal lästa böcker på svenska: 52
Antal lästa böcker på engelska: 25
Antal omläsningar: 26
Antal biblioteksböcker: 39

Ganska bra siffror ändå måste jag säga, med tanke på hur
dåligt läsandet har framskridit här i slutet av året.


Betygsfördelningen ser ganska lika ut som föregående år;
en del riktigt dåliga, en del riktigt bra, de flesta mitt emellan.


Som sagt, stickningen och flytten tog all tid där i slutet av
året, men annars är det ju ganska jämnt :)


Antal lästa böcker sjönk lite, tyvärr kommer det nog att fortsätta så,
av någon anledning får jag bara mer att göra varje år??


Men här ser vi ju en positiv utveckling! Att jag har börjat använda
mig av biblioteket mer, samt verkligen tänka igenom mina köp bättre.

Då ska vi se om jag har uppnått mina bokmål för 2018:

* Läsa minst 75 böcker. Jag läste 77 st.

* Köpa högst 10 böcker. Här var det ju verkligen på gränsen!

* Läsa om minst 25 böcker. Jag läste om 26 st. :P

* Läsa minst 25 biblioteksböcker. 39 biblioteksböcker har jag läst!

* Läsa minst 20 böcker på engelska. Och 25 engelska böcker!

* Läsa följande böcker som jag borde ha läst för länge sedan:
- Stravaganza- maskernas stad
- Untamed
- The Heart of Betrayal
- Shadowcaster
- Tongues of Serpents

Nå nog får jag ju vara nöjd :) Mina bokmål för 2019 kommer i nästa del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)