23 september 2018

Söndagsfunderingar

Idag har jag haft en riktigt härlig söndag. Jag var ledig för en gångs
skull, inte så ofta jag är det på söndagar, eftersom jag brukar trycka
in lite extra skiften då. Om jag är ledig idag pga. att det inte fanns
extra skiften att ta eller om det var för att jag insåg att 7 arbetsdagar
i sträck skulle vara lite väl tröttsamt minns jag inte, men ledig är jag.

Jag tycker att jag har lyckats med den perfekta mixen av hemsysslor
(klädtvättning och storhandling), motion (över en timmes promenad
vid Fäboda), lathet, reflektion och Jani-tid. Jag har också hittat massor
med ny bra höstmusik, samt fått massor med inspiration till allt möjligt.
Och det är väl sånt man ska syssla med på söndagar; njuta av ledighet,
planera och ladda upp inför kommande vecka o.s.v. Jag är nöjd med min
söndag i alla fall :)

Jag har hunnit fundera på allt från husköp, bordsduk och mysbelysning
till konsumtionshets, snålhet och grönkålspaj. Jag känner mig för tillfället
lite "high on life" och det är ju också nice :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)