21 september 2018

Lifeupdate

Hejsan hejsan! Idag tänkte jag skriva ett sort "uppdaterings-
inlägg", så ni får se lite vad som pågår i mitt liv just nu,
vad jag sysslar med o.s.v. :)

* Mitt mående denna vecka har varit upp och ner som en
bergochdalbana, och det är inte roligt. Ena dagen är jag jätteglad,
och nästa jätteledsen. Ibland är det med orsak, ibland utan, men
jobbigt är det :/

* Jag har ingen skola för tillfället, och det är faktiskt ganska nice :P

*...för då hinner jag jobba massor, och det trivs jag ju med! Jag försöker
ta extra skift och nå upp till 100 %, och jag kommer kanske också att
börja jobba lite på ett annat ställe om tid finns, men mer om det om det sker :)

* I augusti sydde jag så att symaskinerna rök, men läste endast 3 böcker.
Nu i september har jag inte rört symaskinerna en enda gång, men jag har
hunnit läsa 9 böcker hittills! Det verkar som det är antingen eller.

* Jag har provat på flera nya recept på senaste tiden, och de flesta har
blivit lyckade i slutändan.

* Jag har sån höstlängtan att det är inte klokt! Jag blir nästan irriterad när
jag tittar ut och det är varmt och grönt fortfarande. Jag vill ju ha kallt och
färggranna löv! :D

* Jag längtar också till snö och jul. Sue me.

* Det som är bra med att jobba mycket är ju att man inte hinner shoppa
och slösa pengar på onödiga saker, men i helg ska jag och Jani faktiskt
"shoppa" lite till hemmet (bl.a. en kakform med löstagbar kant) och jag
är barnsligt förväntansfull inför detta :P

* Träningen håller jag fortfarande på med 3 ggr/vecka, men jag får ju
erkänna att motivationen har sjunkit en del. Denna vecka var vi
i alla fall och simmade en gång, jag har sprungit en gång, och så tänkte
jag ta ett hemmapass idag.

* I helg ska jag och Jani ha kräftskiva ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)