28 september 2018

Höstlista 2018

Vad är dina mål i höst?
- Jobba mycket och tjäna pengar
- Studera flitigt och lära mig mycket
- Ta mig tid att göra roliga saker också, t.ex. träffa kompisar
- Fortsätta träna 3 ggr/vecka
- Ta många härliga höstpromenader

Vad ser du mest fram emot?
Höstkänsla, mysbelysning, stickat, höstlöv och mysighet!

Känner du dig klar med sommaren?
JA!

Hur såg din höst ut för ett år sedan?
Jag hade en tre månader lång praktik på dagis, och insåg att även om
jag nog trivs riktigt bra på dagis skulle jag inte vilja jobba där på
heltid. Sedan började jag hoppa in på mitt nuvarande jobb, och
insåg sist och slutligen att det är ju det här jag ville jobba med i
någon form!

Hur såg din höst ut för 5 år sedan?
Jag var arbetslös och förvirrad, och började läsa kvällskurser
i ryska och tyska. Jag bodde i min förra lägenhet i Jakobstad,
och jag sydde massor. I slutet av hösten hittade jag ett jobb,
och köpte min provdocka!

Vad var bäst och sämst med sommaren?
Bäst: Värmen, simningen, tränandet, måendet :)
Sämst: hmmm... att jag inte riktigt hann med allt roligt jag ville
hinna med kanske ^^ Och att en av mina kompisar flyttade bort :/

Vad för kultur har du tänkt konsumera i höst?
Böcker, böcker, böcker i massor såklart. Jag håller t.ex. på att läsa
om hela Throne of Glass serien. Funderar också på att beställa
några böcker på black friday, men vi får se. Och så började ju
Greys Anatomy tillbaka, så det ska jag såklart titta på! Och för någon
dag sedan hittade jag massor med bra musik som passade min
höstfeelis, så de låtarna ska jag lyssna sönder :)

Vad blir ditt mest använda plagg i höst?
Mina mys-sockor, fluffiga och köpta i tre-pack vid Cubus. Vårt golv
är skitkallt, och jag funderar på att köpa tre par till om det finns.

(listan från ratata.fi)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)