9 september 2018

Bokpresent


Igår hade jag och Jani förlovningskaffe i Maxmo, och en av
presenterna vi fick var dessa tre kokböcker. En med grillrecept,
en med kak- och tårtrecept, och en med snabba middagar.


Grillningsrecepten tror jag vi sparar tills det blir sommarväder
igen (och tills vi har en grill), men några av snabb-recepten ska jag
prova på redan nästa vecka, och när jag börjar bli sugen på något
gott igen (överätning av tårtor och kakor igår jo :P) ska jag prova
baka något gott också ^^


Böckerna är så fint utformade (jag och personen vi fick dem av stod 
faktiskt och beundrade dem i bokhandeln för några månader sen :P),
och recepten verkar tillräckligt enkla för att jag/vi ska klara av dem ^^

Jag har en del lediga dagar de närmsta veckorna (och ingen skola),
och i takt med att hösten kommer blir åtminstone jag alltid mer
intresserad av hemmafix och mys, och där passar ju bakning in bra ^^
Det går ju dock inte så bra ihop med det här hälsomamma ätandet
som jag försöker införliva, men det betyder ju då att vi kan bjuda
släkt och vänner istället ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)