27 augusti 2018

Saknat intresse

Första skoldagen för denna vecka avklarad, och det är som vanligt
intressant, lärorikt och en himlans massa information som ska fastna
i huvudet på kort tid. Hela augusti har jag haft fullt upp; tillbaka till
jobbet efter semestern, tillbaka till skolan, en massa roligt program
(Kalajoki på villaavslutningen, kompisträffar o.s.v.), jag har hållit
igång med träningen 3 ggr/vecka, och så har jag sytt en hel massa.
Vad jag inte har gjort är läst böcker. I början av augusti läste jag två
ganska korta böcker på svenska, sen påbörjade jag en på engelska,
och där har det stannat. Boken verkar bra men jag har inte riktigt
kommit in i handlingen ordentligt, och därför blir det aldrig att jag
faktiskt lägger mig ner och läser. Nu är det ju inte hela världen om jag
läser lite mindre en månad, men jag saknar ju läsningen, och jag har
en massa intressanta böcker som väntar på mig. Dessutom brukar det
komma ut som mest spännande böcker under hösten, så förhoppningsvis
hittar jag tillbaka till böckernas värld snart bara resten av livet lugnar
ner sig lite :) Dock är jag ju en sådan person som genast skaffar nya
projekt åt mig när något blir färdigt, så vi får väl se hur det blir med den
saken :P Nu ska jag träna, duscha, och sedan gräva fram min bok
ur röran på nattduksbordet ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)