22 augusti 2018

En vårig hösttröja


Som jag tror att jag nämnde i något tidigare inlägg börjar
jag gå mer mot höstigare plagg i min sömnad. Denna tröja
passar visserligen också bäst på våren rent färgmässigt, men den
är ju åtminstone långärmad och lite varmare än en sommarklänning :)

Jag tycker att den blev jättesöt, tygerna passar så bra ihop och
att jag tycker om mönstret kan väl de flesta räkna ut :P


Som en liten extra detalj sydde jag ett spetsband på varje ärm,
det ger plagget "det där lilla extra" tycker jag. Att annars välja
ljusgrått tunt tyg under armarna var sedan kanske inte världens
bästa ide, det kommer att synas direkt man svettas :/


Eftersom jag bara hade 1 meter spets och mina armar är längre
än 50 cm vardera räckte inte spetsen till hela ärmarna, och jag
sydde därför in en liten bit av ärmen för att "fålla" spetsen.
Jag tycker det blev bra ändå, och om någon frågar säger vi att
det var meningen :P


När jag först sydde denna lagade jag faktiskt en mycket tjockare
halslinning, som var lite lik en polokrage. Den blev dock alldeles för
tight, och inte såg det bra ut heller, så den klippte jag bort och lagade en
vanlig halslinning istället. 

Så, en söt, bekväm trikåtröja som passar bra såhär i slutet av
sommaren/början av hösten (tygerna är ganska tunna) blev det.
Det lämnade även över en del tyg, som jag har lite planer för..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)