19 augusti 2018

Breakfast bowl

Ifall någon har missat det så älskar jag "breakfast bowls" eller
"smoothie bowls". Förut brukade jag oftast laga avocadomousse,
men numera lagar jag naturell kvarg mixad med bär. Och så en
massa gott ovanpå såklart. Det jag oftast har som topping är banan,
kakaonibs, cashewnötter och hallon. Ibland även blåbär, jordgubb,
sesamfrön, eller andra nötter. Varför man inte bara mixar allt detta
till en smoothie kan man ju fråga sig, speciellt eftersom jag ändå
alltid blandar ihop allt med en sked innan jag äter, men jag tycker om
att dekorera fint helt enkelt ^^ Till förlovningspresent fick jag och
Jani de perfekta skålarna att ha detta i, det är de mörkblå som jag har
på de flesta bilderna.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)