16 augusti 2018

Återupplivat projekt

Idag har jag sytt så symaskinerna ryker. Nånej, men strykbrädan
ryker faktiskt en hel del av ånga ibland. Ca 9 timmar har jag suttit
och sytt ^^ Och då har jag bara sytt på ett enda plagg, som ni ser
en sneak peek på nedan:


Kan ni gissa vad det är? Det är ett projekt som jag påbörjade
för över ett år sedan, som blev misslyckat, som jag nu har fixat
upp och som äntligen börjar bli till nånting. Och bra blir det!
(ganska i alla fall. Jag missade en sak som jag borde ha tänkt på :/


Igår var jag som sagt till Vasa, och här ser ni mina inköp. De två tygen
tror jag att jag ska sy en tröja av, och spetsarna köpte jag bara för
att ha lite spets att ta av. Det händer nämligen ganska ofta att jag
behöver band eller spets till olika projekt, och då är det ju trevligt att
ha till hands. Jag köpte dessutom i sådana färger som jag mest troligt
kommer att behöva och använda.


Här får ni lite bättre bilder på tyget. Jag kunde ju såklart inte
låta det här lämna i butiken :P



Jag var så inne i sömnaden att jag nästan glömde bort att äta,
men sen fick jag i mig lite energi från min nya favoritfrukost; naturell
kvarg mixad med bär (för den färdigt smaksatta innehåller tydligen
så mycket socker) med banan, nötter, kakaonibs och sesamfrön på.


För att förvara mina nystrukna spetsar kom jag på denna
briljanta ide. Billigt och bra, och Jani har fått instruktioner om att
spara alla hushålls- och wcpappersrullar från och med nu ^^

Nu ska jag diska, och sedan ska jag planera lite fler projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)