14 augusti 2018

När man vill sy men inte får

Vet ni när jag alltid lyckas hitta mest sy-inspiration? Den här tiden
på kvällen (22.58 för att vara exakt) när Jani och alla grannar sover
och det inte är riktigt socialt acceptabelt att starta symaskinen.

Typiskt.

Jag skrev ju för någon dag sedan att jag börjar bli redo för hösten,
och en stor del av hösten för mig är ju att sy söta collegetröjor.
Efter lite väl mycket pinterest-scrollande är nu mitt huvud fullt 
med idéer, och det riktigt kliar i fingrarna av sy-lust ^^ Men det får 
tyvärr vänta till imorgon. Imorgon ska jag förresten till Vasa för att 
hälsa på lite kompisar, och då ska jag ju självklart passa på att titta på
lite tyg också, så får vi se vilka av mina tusen idéer som blir verklighet.

Här nedan får ni se lite bilder på collegetröjor och hupparis som jag
har sytt de senaste 2 åren. Den gemensamma linjen man kan se är väl
att jag oftast satsar på speciella mönster och tyg, och en ganska enkel
konstruktion, så att mönstren får "tala för sig själva". Nu som då vill
jag dock prova sy någon speciell detalj också, och nu på senare tid har jag
även blivit mer intresserad av att prova på olika sömnadstekniker.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)