11 juni 2018

Små drawstring-påsar


Ännu en till färdigsydd sak (eller tre egentligen) ska jag visa upp idag!
Dessa små påsar är sydda helt av restmaterial, inspirerade av
min drawstring-bag.


De är enkla att öppna och stänga, bara att dra lite i banden ^^
De grå banden råkade jag ha i mina gömmor (de skulle antagligen
vara till en framtida huppari), och det vita bandet är ett egengjort
band som ursprungligen skulle till en klänning.


Kattyget har jag sytt ett dynvar av, burktyget är en tygväska, och det
blåblommiga tyget är också ett dynvar samt foder i en väska.
Dessa små påsar är däremot inte fodrade (det hade varit lite väl
överarbetat, t.o.m. för mig).


Jag är väldigt nöjd! Burkpåsen har jag redan i användning, i den
har jag lite smått och gott som man kan behöva ha med sig. 
Istället för att ha lite av alla de sakerna i varje väska jag äger har jag
nu allt i påsen, och flyttar den mellan väskorna! Genialiskt om
jag får säga det själv :P (så länge jag kommer ihåg att ta med den ^^)
De andra två är än så länge oanvända, men förr eller senare behöver
jag väl dem också ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)