30 juni 2018

Restbitströja


För några veckor sedan fick jag iden att sy en tröja av
en del av mina resttyg. Varför inte liksom? Ifall den skulle
ha blivit riktigt misslyckad var det ju ändå bara resttyg jag
hade använt. Men den blev faktiskt ganska bra!


De flesta tygerna har jag sytt just tröjor av förut, och eftersom
min smak uppenbarligen är lite ensidig (köper jag några andra
färger är grått och vitt??) lyckades jag hitta ganska många olika
tyger som jag tyckte passade ihop.



Sedan lade jag helt enkelt ut en mönsterdel på bordet, och klippte
till tygbitar så att hela mönsterdelen blev täckt. 


... och så överlockade jag ihop alla delar, och där gällde det att ha
ordning och reda för att inte blanda ihop mönsterbitar och sy ihop fel. 


 Och här är baksidan.

Jag blev faktiskt rätt så nöjd med tröjan; passformen är
bra, sömnaden är riktigt bra, och själva designen är ju
lite speciell ^^ Förhoppningsvis kommer jag att använda
den också :) Och så var den ju i princip gratis att göra :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)