8 juli 2018

Provar nyttigheter

 Igår, när Jani gav sig iväg på andra äventyr, hade jag och en
kompis bestämt oss för att ha tjejkväll. Vi började med att laga mat,
och tittade sedan på bilder på oss, vissa så gamla som från 2005 ^^
Jag tänker inte lägga upp någon av dem bilderna här, men bilder
på maten ska ni få se :P


När vi vandrade runt där i Prisma och funderade vad vi ska laga bestämde
vi oss för att undvika kött, använda mycket grönsaker, samt prova lite
nya saker. Som "förrätt" hade vi därför granatäpple, vilket jag har provat typ
en gång förut, och ville minnas att jag inte tyckte om! Antingen har min smak
ändrats, eller så är mitt minne dåligt, för det var ju riktigt gott! :D


Här har vi då huvudrätten. Det som var nytt för mig var kokt färsk
broccoli (jag steker alltid fryst), hemgjorda batatklyftor, och
pulled havre-biffar. Dessutom hade vi hemgjord klyftpotatis,
rödlök, alfalfagroddar (sista paketet hittade jag! :D) och bearnaisesås.
Allt (utom möjligtvis broccolin) blev jättegott, så det här kan jag
absolut äta fler gånger! Jag ska också prova bjuda Jani nångång,
och se vad han tycker ^^ Om det inte vore för såsen som innehåll
mjölk och ägg hade rätten varit helt vegansk :)


När min kompis hade begett sig hemåt plockade jag ihop lite efterrätt
åt mig själv; ärtskidor, färska jordgubbar och mera granatäppelfrön.


Och så ville jag visa bild på min fina avokadomousse från i fredags ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)