11 juni 2018

Långklänning


Det första plagget jag sydde färdigt igår var denhär långklänningen,
som påbörjades förra sommaren. Det enda som var kvar att göra
var att fålla den, så det gick relativt snabbt och smärtfritt.


Modellen är min gamla vanliga favoritklänningsmodell, men i
längre version, dvs. 5 kjoldelar istället för 3, och en del av kjol-
delarna är lite längre än vanligt.


Knytband i ryggen och midjan som ger bättre passform.


Och såhär ser den ut bakifrån.


Jag är överlag nöjd med klänningen, jag älskar ju som sagt
modellen, tyget och färgen är så fin, men... jag kan inte låta bli
att tycka att den är lite... tråkig? Lite "arbetarklass på 30-talet
som inte har råd med färgat tyg"-typ. Så jag funderar på om jag
ska lägga till någon detalj som livar upp det lite, men jag vet inte
riktigt vad det skulle vara heller :/ Nå, kanske jag kommer på
något, det brukar jag ju göra ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)