10 juni 2018

Långtidsprojekt och tyginköp

Hej hej!
Igår var jag och Jani en sväng till Vasa/Maxmo, där huvudsyftet var att
hälsa på allt från kompisar till syskon till hundvalpar. Meeen såklart kan
man inte fara till Vasa utan att även besöka Eurokangas, och därinne hittade
jag (förutom en av mina beklädnadslärare ^^) 2 superfina tyger! Jag var
så peppad att börja sy i dem idag, men istället slutade det med att jag tog
tag i min "ofärdiga projekt-hög". Efter att ha sytt i princip hela dagen
(med paus för coopertest, som förresten gick svinbra!) har jag lagat färdigt
en långklänning, en strandklänning och en topp. Alla tre var sådant som jag
har påbörjat för läääänge sen, men aldrig orkat laga färdigt. Näst på tur är
en chiffongklänning och en bomberjacka ^^ Och så ska ni självklart få se
mina fina nya tyg;


Det här tyget köpte jag 2 meter av, det är ganska tunt och har fint
fall, så jag funderar på att sy ännu en klänning i min favoritmodell
av den :P Alltså åh, jag älskar ju blommiga klänningar, och här får
man liksom 3 olika blommiga mönster i ett tyg! <3



Och så det här. Finns det sötare tyg än så här? Jag skulle inte tro det.
Tyget är i trikå och var ganska dyrt (18,90€/m), och jag har ingen
aning om vad jag ska laga av det. Jag har ju en regel att inte köpa
tyg som jag inte redan har en plan för, men en del tyg är helt enkelt
för underbara för att falla under den regeln, okej!?


Alltså, dessa två tyger är ju verkligen så typiskt mig som ett tyg
kan bli. Den som säger att materiell lycka inte räknas har fel :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)