23 maj 2018

Vespa-väskan


Denna väska sydde jag som present åt min lillasyster.
Den är ganska lik min egna drawstring-bag som jag sydde
för någon vecka sen, men med lite uppgraderingar :)


Till att börja med är banden smalare och "glattare" vilket gör
det enklare att öppna och stänga väskan (min är lite trög att få upp).


Och så lade jag till en ficka på framsidan! Uppe vid fick-kanten
har jag sytt en bit gummiband, som håller ihop fickan lite bättre.


Detta superfina tyg hittade jag i sybutiken här i Jeppis, och jag tyckte
det skulle passa utmärkt som foder. En foderficka har jag självklart
också sytt, ingen väska är komplett utan.


Jag blev riktigt nöjd med resultatet, och förhoppningsvis får syrran
användning av den, den passar ju bra när man t.ex. kör vespa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)