30 maj 2018

Studeranden hälsar

Hejsan hejsan.
Vad sysslar jag med nuförtiden kanske ni undrar? Well, let me
tell you. Jag har firat systers konfirmation, fått förlovningsblommor,
spelat minigolf, jobbat, solat (och bränt mig), motionerat och studerat.

Angående närvårdarstudierna: gud vad intressant det är!
För den som inte vet: jag har en tendens att skriva överdrivet
långa skolarbeten, och det håller jag verkligen på med nu.
Men eftersom jag lär mig bäst när jag skriver en sammanfattning,
och jag verkligen vill lära mig det här ordentligt, så blir det bara så ^^
Jag håller alltså på att skriva om sensoriska och neurologiska
sjukdomar. Förut har vi då gått igenom skelettet, blodomloppet
och nervsystemet, och nu när man läser om dehär olika sjukdomarna
så är ju allt så logiskt och hör ihop så bra, och det känns som det har
gått upp ett ljus typ. Jag minns att jag kände såhär ibland med
socionomstudierna också, och det är ju det som gör att det är så
roligt att studera: när man känner att man verkligen fattar och lär sig! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)