1 maj 2018

Symaskinerna snurrar

Glad första maj allihopa!
Igår firade jag vappen, delvis genom bowling, delvis genom
fest, och delvis genom att ta tag i sömnaden. Och i detta inlägg
ska vi fokusera på det viktigaste av dessa tre, d.v.s. sömnaden.
Igår fick jag iden att sy en "väskpåse", alltså en sån som man
brukar ha typ jumppaskor i i högstadiet. Jag har en sådan, men jag
ville sy en lite snyggare och stadigare version. Och så kom jag på
att jag har ju detta tyg (se nedan) som skulle passa perfekt!


Alltså, jag älskar när jag kommer på att jag vill sy något, och sedan
inser att jag har ju redan det perfekta tyget, som jag inte har kommit
på vad jag ska sy av än! Två flugor i en smäll alltså.

Nå, jag satte igång, och det blir verkligen jättebra ^^ För tillfället
kan jag dock inte göra så mycket, eftersom jag behöver band
till väskan, som jag måste köpa. Och allt är väl stängt idag :(
Nå, imorgon kan jag ju fortsätta, och idag hade jag tänkt
kolla igenom vad jag annars har för tyg och vad jag kan göra
av dem. Jag brukar ha tyggenomgång lite då och då, så att jag ska
komma ihåg att använda de tyg jag har och inte bara köpa nytt ^^

...meen som jag nämnde i något tidigare inlägg kommer jag nog att
göra en tyginköpsresa snart, och med tanke på hur sparsam jag
har varit hela det här året samt hur mycket jag har jobbat känner
jag mig fullt berättigad att shoppa lite en hel del tyg :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)