26 april 2018

Det går bra nu

Hej hej!
I tre dagar nu har jag varit i dagis och gjort yrkesprov, och idag
fick jag veta att jag är godkänd, och med bästa betyg! :D
Det har varit jätteroligt att vara på dagis och leka med alla söta
barn igen (jag var med dom minsta, 0-3 år), men jag har nog ännu
en gång insett att jag inte skulle orka arbeta på dagis, inte inom en
snar framtid i alla fall. Men man ska ju aldrig säga aldrig ^^ 
Hur som helst, ikväll ska jag tillbaka till mitt vanliga arbete igen
(åldringshemmet), och det ska bli riktigt skönt att komma in i lite
rutiner igen :) Idag har adlibris -15% rabatt på hela sortimentet, och
jag passade på att beställa två väldigt efterlängtade böcker, som jag
med lite tur får hem redan nästa vecka! ^^ Annars är det ju fint väder,
skolarbetet går bra, det finns god mat i kylskåpet och så vidare, så
jag är nu på riktigt bra humör idag ^^ (ursäkta för överanvändningen
av dessa --> ^^ i detta inlägg)

Det enda som "påtar mej lite" är att sömnaden står totalt stilla och
har gjort så de senaste veckorna. Helt förståeligt med tanke på
mitt överfulla schema, men nu när det börjar lugna ner sig lite
hoppas jag hinna lite med den biten också :) Kanske jag t.o.m. 
skulle ta och sy en klänning, sådana har det ju varit lite snålt med
senaste året :/


Annars så är tycker jag att vårt kök ser väldigt trivsamt ut för tillfället,
med många växter, samt våriga gardiner och duk ^^


Jag köpte spirulina-pulver att ha i smoothies, som tydligen är
supernyttigt och gör alla smoothies grön-gråa :)


Jag hälsade på Molly och Daisy med ägare,
oj så stor hon har blivit ^^


I skolan sökte vi i pharmaca fennica som är på över tretusen sidor på
finska -.- Visst, jag gillar böcker, men även jag har en gräns O.o

Ha en bra torsdag allihopa! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)