2 maj 2018

Drawstring bag


Det var alltså den här "väskpåsen" eller "drawstring bag" som jag
jobbade hårt med i förrgår. Idag har jag varit på tyg- och material-
inköp till Kokkola, och kunde därmed sy klart väskan (själva
banden fattades).


Det är en jätteenkel modell, som jag har gjort lite stadigare
och "ordentligare" m.h.a. foder (såklart).


Banden köpte jag vid HH-kangas, och eftersom de töjer
sig liiite känns det som att väskan hamnar liiite långt ner
på ryggen, men men. Det går ju att fixa om det riktigt stör sen.


Som jag redan nämnt ett par gånger totalt älskar jag mönstret,
även om det är svårt att få på bild ^^ Denna kommer att passa
utmärkt i sommar, både som färgklick till vardags och som
komplement till fina sommarklänningar ^^


Fodrad som sagt. Jag fodrar ju i princip allt ^^
Jag är för övrigt också jättenöjd med själva sömnaden av denna,
jag provade sy lite nya detaljer som jag inte sytt förut (kanalerna
för banden, "hålen" i kanalerna och foderfästandet) och det blev
jättebra!


Och så med en liten innerficka, utan en sådan är inte en väska
komplett enligt mig :)

Jag är så himla nöjd med denhär, och ska absolut börja använda den!
På tyginköpet idag köpte jag dessutom samma tyg fast i svart, som
jag redan har lite planer för ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)