22 april 2018

Books I want to read soon

Japp det är dags för ett sånt här inlägg ^^
De är roliga att göra, och jag tycker om att se tillbaka och
se om jag har "uppnått min mål" så att säga, så.. här är då några
böcker som jag inte har läst än, men som jag väldigt gärna vill läsa!



Först ut har vi fem biblioteksböcker som jag vill låna/har lånat.
Den första håller jag redan på och läser, och trots att den bara är just över
200 sidor på svenska går det låååångsamt. :(
Den andra är skriven av en författare från Jeppis, och även om själva
storyn inte låter riktigt som min grej vill jag ändå gärna läsa den!
Den tredje har jag lånat, och vill ta tag i så småningom.
Den fjärde vill jag låna, men lyckas aldrig hitta i biblioteket??
Den femte låter riktigt intressant, men har inte kommit fram till
biblioteket än (den är ganska ny).


Den första av dessa tre böcker har jag tänkt läsa ändå sedan i höstas,
det är sjätte delen i Naomi Noviks Temeraire-serie som överlag är bra,
men eftersom femman var så dålig tar det emot att börja med denna.

Tower of Dawn kom ut i höstas, men jag tror jag ska läsa om hela
serien i sommar/höst för att sedan ha allt i färskt minne när jag tar tag i
Tower of Dawn och sedan Kingdom of Ash som är sista delen i serien
och som kommer ut i höst! (att säga att jag har HÖGA förväntningar
på dessa böcker är en underdrift).


A Darker Shade of Magic är en för mig helt ny bok och ny författare
som jag är nyfiken på och gärna vill läsa. Spinning Silver är Naomi
Noviks nyaste bok som kommer ut i Juli och som jag självklart ska
köpa hem och läsa!!


Och så dessa två såklart! Jag läste just ut föregångaren till
Stormcaster (äntligen), och vill självklart läsa fortsättningen,
och ja, till A Court of Frost and Starlight behövs väl ingen
förklaring? En extrabok till en av mina absoluta favoritserier,
behöver jag säga mer? Jag är dock livrädd att den ska visa sig
vara dålig och inte leva upp till de tidigare böckerna, men sen
igen är det ju Sarah J. Maas som skriver, så hur dålig kan den va´?
Dessa två beställde jag i alla fall hem igår, och de borde förhoppningsvis
dyka om v. 18 om jag har tur ^^ (eller otur, för v. 18 & 19 borde jag
fokusera på tentplugg. Men man kan ju inte ställa för stora krav
på sig själv liksom :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)