7 april 2018

Aprilhälsning

Ja här är det tyst, och det beror ju på att jag för tillfället har
så väldans mycket att göra. Skola hela veckan, jobb halva veckan,
en kilometerlång to-do-lista samt diverse saker som ska organiseras
och tas itu med gör en lite upptagen. Två av denna veckas dagar har
jag åkt iväg 7.30 och kommit hem efter 21, så då hinner man inte
med så mycket extra heller. Men vet ni vad? Jag trivs himla bra!
Kanske inte just hela tiden eller när jag är helt slut, men sådär
annars trivs jag ju med mitt jobb och skolan är rolig och intressant.
Men ifall någon har missat det är jag ju en såndär konstig människa
som tycker om att studera också ^^

Hur som helst, min första vecka som läroavtalsstuderande till närvårdare
är nu avklarad, och det känns skitbra. Det bästa är att i princip alla ämnen
vi har haft hittills är så intressanta och känns relevanta för mitt arbete.
En del ämnen har jag ju dessutom tillgodo och slipper helt, medan jag
är med på några timmar mest för repetition, och därmed egentligen redan
kan de sakerna, så så värst svårt är det nu inte. Förutom de där 30+
skelettdelarna jag ska plugga in till v 16... :)

Annars njuter jag av att köra bil igen, väntar spänt på att snön ska försvinna,
och läser böcker när jag hinner. Jag försöker också utveckla min matlagning
med lite hälsosammare och/eller veganska rätter, samt umgås med Jani.
En trip till Maxmo skulle ju vara trevligt, men hur jag ska få in det i mitt
fulla schema återstår att se. Som sagt, jag har massor att göra, men eftersom
det mesta är roligt eller intressant och framförallt sånt som jag har valt
själv och vill göra, går det ändå riktigt bra :) Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)