6 februari 2018

Vardagslista

Jag hittade denna "vardagslista" hos Sandra Beijer som jag tänkte fylla i. I och med skiftesarbete blir ju vardagen lite konstig och oregelbunden, men jag tycker verkligen att jag har lyckats få in någon sorts bra rutiner nu ändå :) Mvh. Hon som har helg just nu :P

Något jag värderar högt i min vardag:
- Att inte behöva göra några läxor och uppgifter! Att storhandla, att sortera smutstvätt, och att kunna uträtta ärenden "mitt i dan".

Det här äter jag till frukost:
- Om jag ska till jobbet: yoghurt direkt ur burken. Om jag är hemma: lunch.

När går jag och lägger mig:
- Oftast samtidigt som Jani, typ en 22-23-tiden.

Saker som står på min tråkiga vardagliga to-do just nu och som jag aldrig gör:
- Ringa Elisa, städa nattduksbord, fota dimissionsklänning.

Det här äter jag till lunch:
- I jobbet: Hamburgare, thaibox eller couscoussallad. Hemma: Hemgjord pizza eller kycklingstrimlor med ris och grönsaker. På riktigt, 9 dagar av 10 ser det ut såhär x)

När jag går upp:
- Allt mellan 5.50-10.00.

Jag går till jobbet:
- När skiftet börjar, det kan vara ganska många olika klockslag ^^

Jag kommer hem från jobbet:
- När skiftet är slut...

En vanlig vardagsmiddag:
- Broiler med ris, revbensspjäll (när vi har handlat), soppa, lax, makaroner med morosås osv., här varierar vi oss faktiskt lite ^^

Vad jag gör på vardagskvällar:
- Läser, ser på film/serier/youtube, quiltar, umgås med Jani, gör hushållsarbete osv.

Har jag söndagsångest:
- Nej aldrig nuförtiden ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)