7 januari 2018

Winter Wonderland

Hej hej från ett mycket snöigt Jakobstad! Ingen har väl missat
att jag älskar snö, så jag trivs verkligen nu just ^^ En snabb koll på
ilmatieteenlaitos avslöjar att det kommer att vara på minus hela
kommande vecka (hoppas det håller!), så förhoppningsvis försvinner
inte snön i fösta taget! Extra najs är det ju eftersom jag för tillfället
inte har någon bil i användning, och därmed slipper borsta snö! 
För det mesta då, igår tyckte Jani att jag skulle borsta av hans bil när
vi skulle iväg, bara så att jag inte glömmer hur man gör X)

Vi for i alla fall iväg till Fäboda och gå i det vackra vinterlandskapet,
vilket kanske inte var helt lyckat eftersom det snöade och blåste en del,
men som finländare måste man ju nog ändå tåla lite sånt, och frisk luft
fick vi :P På kvällen hade vi spelkväll här hos oss, 6 st. var vi, och vi spelade
bl.a. klöver åtta, Jorvik, Pandemia (?) och Sheriff of Nottingham. Jag hade
en väldans tur, och i Sheriff of Nottingham (där man vinner om man är
bra på att ljuga) vann jag överlägset med ca 50 poäng över andraplatsen.
Jag vet å andra sidan inte riktigt vad det säger om min karaktär...

Idag har vi inte så storslagna planer, lite jobb, lite mathandling, lite promenad
 och lite läsning tänkte jag syssla med. Bra så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)