4 januari 2018

2018

Nåjaa, om jag kanske skulle lyckas skriva om något annat än böcker också i år? Senast jag skrev var 16 december, och då hade jag tydligen massor av julfeelis! Nå, julfeelisen har tagit slut, julsakerna (utom gardinerna) togs ner igår, och nu har 2018-feelisen tagit över :) Let´s fundera lite kring det:

De senaste veckorna har det varit full rulle! Julförberedelser, julfirande, examen, examensfest, massa jobb, och så ska man hinna ha fritid, umgås med vänner/pojkvän osv. mellan allt också. Men det är ju ändå bara roliga saker, så det gick nog riktigt bra ^^ Och nu kan jag då alltså kalla mig färdig socionom! :D Det är såå skönt att skolan är över! 2017 har överlag varit ett riktigt bra år, och när jag tänker tillbaka är jag väldigt nöjd :) Speciellt där i slutet av året var jag ju så glad, och jag kände verkligen att nu börjar livet falla på plats liksom. Såklart händer även tråkiga saker, varav den värsta var att min farmor gick bort.

2018 är ännu ganska oklart, och det känns faktiskt okej. Jag har en del planer, och som vanligt med mina planer vill jag inte skriva dem här (eller knappt berätta dem för någon) förrän jag vet om de går i lås, delvis för att jag är rädd att misslyckas. Vad jag dock vet är att jag vill arbeta en hel del, nu är jag ju timanställd vilket är ganska osäkert, så vi får se hur det utvecklar sig. Men jobba vill jag, och då menar jag med något jag trivs med (barn eller äldre). Sen vill jag ju såklart vara ledig också, och göra lite roliga saker ^^ Några direkta nyårsmål har jag inte, annat än det här de flesta verkar ha; må bra, vara lycklig, ta hand om mig själv osv. Och så ska jag boka tid till tandläkaren, vilket jag har undvikit av en enda orsak: lathet. Jag har inte ens någon tandläkarskräck som kan förklara mitt pjasiga beteende, så nu är det dags.

Lite andra saker jag vill göra detta år:
* Fara till frissan
* Åka slalom
* Resa en liten bit
* Ha semester?
* Sy en pyjamas
* Lära mig laga någon god asiatisk sås att ha på ris

Vi får väl se hur det går :P Sist och slutligen får ni se lite bilder på alla fina examensblommor jag har fått ^^





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)