1 januari 2018

Bokstatistik 2017 del 2

Mina topp 9 favoritböcker 2017:



9. Strimmor av Hopp
8. Elfenbensriket
7. Jadetronen



6. Half Lost
5. Empire of Storms
4. Sjuka Själar


3. Tårar i Havet
2. A Court of Wings and Ruin


1. Uprooted

_____________________________________________________

Och så årets finaste omslag, utan inbördes ordning!



_____________________________________________________

Uppnådda mål 2017:

* Köpa högst 20 böcker (och vara riktigt selektiv i val av bokköp). (Check!
7 böcker köpte jag, vilket är det lägsta sen ungefär någonsin!)

* Läsa minst 70 böcker (jag ska skriva lärdomsprov). (Check! 84 st.!)

* Läsa om fler favoritserier (t.ex. Hunger Games, Splintered-
triologin o.s.v.) (Njaa, Hunger Games läste jag ju om, samt halva
Splintered och de två första delarna i A Court of Thorns and Roses-serien.
Jag vet dock inte riktigt vilka serier jag menade med detta mål heller..)

* Beroende på bostadssituation ska bokhyllesituationen 
tas tag i. (Check,
ny bokhylla inhandlad!)

* Försöka låna alla böcker jag har på min "Låna från biblioteket-lista".
(Ännu ett ganska oklart mål, eftersom den listan ändras konstant,
men med 48 biblioteksböcker läst kan nog även detta mål anses
vara uppnått :)

Note to self: Formulera konkretare mål.

Läsmål 2018:

* Läsa minst 75 böcker.
* Köpa högst 10 böcker.
* Läsa följande böcker som jag borde ha läst för länge sen:
- Stravaganza- maskernas stad
- Untamed
- The Heart of Betrayal
- Shadowcaster
- Tongues of Serpents

* Läsa om minst 25 böcker.
* Läsa minst 25 biblioteksböcker.
* Läsa minst 20 böcker på engelska.

Bring it on, 2018! Och Gott Nytt År! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)