4 november 2017

Vita romber


Detta vita tyg med rombmönster köpte jag i Tammerfors
i somras, och för några dagar sen blev det till en tröja!
Eftersom jag som vanligt snålat med centimetrarna när
jag köpte tyget fick jag pussla lite för att få ut alla delar,
men tetrisqueen som jag är lyckades jag tillslut när jag
vände ärmarna mot stadkanten istället för längs med :)


Jag fick äntligen till en halsringning som är passlig i
både längd och bredd.


Älskar, älskar mönstret! Tyget var jätteenkelt
och bra att sy i också!


Tyget är ganska tjockt, vilket ger det en bra stadga
(och det suger i sig vatten och blir jättetungt när man tvättar det)


Av bara farten sydde jag på ett band till min pälskrage (den har ju
tryckknappar också, men de vill inte hålla fast riktigt) och tyckte
att den passade bra på denna tröja.


Sedan slutade det med att jag sydde fast mina pälsbollar
på den istället ^^  Sist och slutligen är jag supernöjd
med min nya tröja, som är en riktig vintertröja! :)


Och här ser ni höstens favoritmönster i tre olika versioner (hittills!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)