4 november 2017

Hösten 2017

Hejsan hejsan!
Idag tänkte jag skriva lite om vad som är på gång i mitt liv,
för jag insåg att om man bara läser min blogg hänger man
nog inte alls med. Och jag vill ju ha det så, jag är ingen person
som skriver ut allt om mig själv även om jag bloggar, men när
jag insåg att jag inte ens har nämnt vad jag sysslat med denna
höst är det kanske lite väl hemlighetsfullt. Så, ända sedan 
22 augusti har jag varit på praktik på dagis. Det är egentligen
2 sexveckorspraktiker, en som fokuserat på ledarskap i barngrupp,
och en som fokuserat på mer administrativt ledarskap. Eftersom
praktiken har varit måndag-fredag, ca 7 h/dag + allt skrivande 
av praktikuppgifter och praktikrapport har jag i princip "jobbat heltid" 
och inte hunnit med så mycket extra. Nu börjar dock praktiken vara slut,
nästa vecka är sista veckan! O.o Och vet ni vad? 22 december
blir jag färdig socionom med barnträdgårdslärarbehörighet.
Inte illa :D Fram tills det ska jag fixa färdigt alla skolgrejjer,
vikariera lite där det behövs, och njuta av livet typ :)

Det är som alltid lite skrämmande att ha studerat färdigt och inte
riktigt veta vad som händer sen, men med tanke på vilket område
jag är inom kommer jag knappast att bli arbetslös några längre
perioder i alla fall, så det är ju skönt :P Jag vet i alla fall att jag trivs
bra både med att arbeta på dagis och med äldre, så det är nog med
någon av dessa grupper jag vill jobba i framtiden också. Sen exakt hur,
med vad/vem och med vilken behörighet kommer väl att visa sig.
I nuläget har jag inga direkta planer på att studera vidare, men jag
är nog öppen för den möjligheten längre fram också. Min nuvarande
mentala to-do-lista är ungefär såhär:

* Slutföra praktiken
* Återförenas med min bil
* Slutföra alla skolgrejjer
* Vikariera så mycket jag hinner/orkar/vill/kan/får
* Beställa en hög med böcker
* Julpynta hela lägenheten
* Ta examen!
* Fira jul
* Ha ett litet examenskaffefirande
* Sy fler collegetröjor

Det har varit en ganska omtumlande höst, och speciellt där i början
av praktiken var jag orolig och visste inte riktigt hur allt skulle gå,
men det mesta har löst sig efterhand och blivit riktigt bra :)
Slutligen är jag också så tacksam för att jag har haft Jani vid min sida
hela tiden, och att vi i år äntligen ska få fira vår första jul ihop <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)