22 oktober 2017

Foood


Dags för lite matbilder igen då! :D
Här ovan ser ni (obviously) min och Janis hemlagade sushi ^^


Här lagade vi nötköttbitar med nudlar och blandade grönsaker,
och jag upptäckte vattenkastanjer! Fram tills nu har jag inte
hittat om man kan köpa bara vattenkastanjer i någon form,
men jag har inte gett upp!! (istället för i fryst grönsaksblandning
då alltså. Vad ska jag med morötter till liksom?)


Här slängde jag i kycklingstrimlor, räkor, broccoli, cashewnötter
och lite andra saker, och lagade en burrito.


När jag och Jani var till Vasa för några helger sen åt vi sushibuffe vid
K.achi för första gången, och vi blev inte besvikna!


Det var visserligen ungefär samma ingredienser (gurka, lax &
avocado) i de flesta bitar, men det var himla gott, och det såg
ju olika ut, samt fanns annat än sushi också. 9/10 poäng!


Dagen efter firade vi mammas födelsedag, och hon hade lagat
jättegod mat! Först ut var kantarellsoppan.


Sedan fick vi kött, potatis, sås, lax osv.


Och till efterrätt två olika tårtor! ^^
Vi gick ju inte hungriga därifrån om man säger så.


Jag har också upptäckt en annan ny matgrej; färdiga frysta
pizzabottnar! Genialt. Hejdå tacoskal, välkommen "riktig" pizza!


Och så sist och slutligen dagens söndagsmat, som smakade
riktigt gott efter att vi hade vandrat 8 km i skogen.
Kött, rödvinssås, makaroner med pesto, vitlöksbröd, rödlök,
spenat och grillost :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)