27 oktober 2017

Uppnådda läsmål

Åså är det fredag igen! :D Det som jag har sett fram
emot hur länge som helst nu (tre veckor) verkar dock
inte hända denna helg heller (Vietnam-buffe´), så det 
sänkte ju feelisen lite :( Vad detta inlägg ska handla om
är dock inte mat, utan böcker!

I början av detta år gick ju min bokläsning ganska trögt,
av förståeliga orsaker (examensarbetesskrivande), och jag
tänkte mer än en gång att ja huhhu, det ska nog krävas ett
mirakel för att jag ska kunna uppnå mitt läsmål för i år (läsa
minst 70 böcker). Men vet ni vad? Igår kväll uppnåddes
det målet! :D 70 böcker lästa, och med över två månader
till godo! Vem vet hur många böcker jag hinner med innan
året är slut liksom! Men så har jag ju verkligen läst massor
nu i höst också. Samtidigt som jag uppnådde det målet gick
jag också om både 2015 &2016 i ett annat avseende; jag har
läst fler än 52 nya böcker i år, d.v.s. icke-omläsningar.
Annars brukar jag ju läsa om en hel del, men i år har jag
lånat så mycket nytt från biblioteket att jag nästan inte har läst
om några böcker alls! O.o Jag är i alla fall väldigt nöjd med
min bokstatistik hittills, speciellt med det att jag har köpt så
få böcker i år :) Det ska jag fira med att läsa riktigt extra
mycket i helg x) Trevlig helg allihopa!


Två fina böcker som jag inte kommer att köpa ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)