23 september 2017

Julfeelis

Hej hej!
Det är lördag morgon, allt är tyst i huset, Jani sover,
jag är pigg som en mört, mysbelysningen lyser och det känns
väldigt julaktigt xD En av mina "målbilder" eller "drömbilder"
har länge varit just vår första jul i en gemensam lägenhet där
jag får pynta huuur mycket som helst. Alla föregående jular
har jag i princip inte julpyntat alls, eftersom jag ändå har åkt
hem till Maxmo till jul, men i år blir det lite annorlunda. Exakt
hur det blir får vi se sen :) Men om vi kanske skulle backa några
månader och prata om nutiden lite, så mårar jag nu åpå på praktiken
inne i veckorna, och vilar upp mig på helgen. Denna vecka har jag
jobbat in en hel del övertid, och det blir väl lite liknande nästa vecka,
så jag har nog att göra ^^ Sytt har jag inte gjort på hela veckan, däremot
har jag läst en hel del. Igår lagade jag och Jani sushi, vilket var jättegott :)
Och för att avsluta denna ganska tråkiga uppräkning av vad jag har gjort
kan jag ju också meddela att 2 väldigt konstiga saker har hänt;
1. Alla mina växter växer och mår bra. Jag har inte tagit livet av en
enda på flera veckor! Har jag äntligen blivit bra på det här? Peppar peppar
2. Jag har börjat tycka om att baka! What? Det har jag ju verkligen
hatat att göra förut. Jag misstänker att det kan bero på att jag för
tillfället har lämnat bort godis helt, och därför söker andra vägar att
äta gott på x) Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)