30 september 2017

Katthuppari med dragked


Sidu bara, trots att jag knappt har rört symaskinen den senaste
tiden har jag ändå lyckats färdigställa något! Denna huppari
är den första huppari jag sytt med dragkedja åt mig själv,
och den blev ganska bra :) Fickor har den också, även om
de inte syns så bra här ^^


Jag älskar katt-tyget, som är sådär mysigt och gulligt inuti, och jag
tycker de röda detaljerna passar så bra :) Det enda jag är orolig över
är att ärmmuddarna och fållmudden ska färga av sig vid tvätt.
De är nämligen restbitar från en klänning som släpper vääldigt
mycket färg, och fast jag tvättade dem före jag sydde ihop allt
så gäller det nog att vara försiktig.


Något huvfoder som dög hittade jag inte i sybutiken, så till sist
tog jag en bit svart spets som jag hade hemma, det blev ju riktigt
bra det också :) Jag gillar också att man ser huvbandet lysa igenom.


Mönstret till denna är för ovanlighetens skyll inte mitt vanliga
hupparimönster, utan ett ur Jenny Hellströms sy-bok.
Jag kunde dock såklart inte bara rita av mönstret rakt av,
utan gjorde några små ändringar.


Det enda jag egentligen är missnöjd över är delen ni ser på
bilden nedan; partiet mellan huva och dragked. Det kunde ha
gjorts så mycket bättre, t.ex. med en infodring, men jag var
trött och ville bara bli klar snabbt. Kan hända att jag fixar detta
i framtiden om det stör mig allt för mycket.


Överlag är jag riktigt nöjd, och hupparin invigdes när jag
bjöd Jani på Vietnam-mat igår ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)