3 september 2017

Den perfekta hemmahelgen

Alltså det här har verkligen varit en jättebra helg!
Det började redan på fredagseftermiddagen, när Jani
skickade ett meddelande att vi skulle på dejt kl. 5 ^^
Jag fick inte veta vart vi skulle, men jag gissade på
Vietnamgrillen, Golden Lotus (sushi!) eller Sesam,
och Sesam var det! Jag beställde en Oscarschnitzel med
räkor, bearnaisesås och sparris, och det var jättegott! ^^
Efter att vi hade ätit for vi och köpte godis och nötter
till kvällen :)

Fina rosor som jag fick av Jani <3 förra veckan ^^

Jag hade redan förra helgen bestämt att denna helg ska
jag bara vara hemma och ta det lugnt (men en dejt kan
man förstås klämma in :P), och det har jag gjort också.
På lördagsmorgonen påbörjade jag dagen med att göra
praktikuppgifter och påbörja praktikrapporten i 2 timmar,
och eftersom jag hann med mycket mer än jag hade räknat
med satte jag mig sedan och sydde med gott samvete.

Nästan 12 timmar i sträck satt jag och sydde (med en och
annan matpaus förstås) O.o Idag har jag också sytt största
delen av dagen, förutom att jag har hunnit diska, tvätta kläder
och laga mat också. Det enda dåliga som har hänt på hela
helgen är faktiskt att jag lyckades missfärga 4 vita toppar
och 2 bh:ar i tvätten. Det som en gång var vitt och ljusrosa
är nu grådaskigt :/

Fin bild som jag tog när jag gick till bussen i Maxmo för 2 veckor sen, 
just före en galen geting började jaga mig. Det såg säkert roligt ut,
när jag kom halvspringande och skrikande längs landsvägen..

Vad har jag hunnit sy då, undrar ni. En collegetröja, som
i princip är klar, men eftersom den bara är en vanlig tröja
skulle jag vilja ha någon mer detalj ännu, får se om jag kommer
på något. Jag har också hunnit ganska långt med en huppari,
och detta är första gången jag syr en huppari med dragkedja åt
mig själv. Och så har jag påbörjat en "partytopp" som vi får se
vad det blir till ^^ Det har i alla fall varit så skönt att bara sitta
och sy i flera timmar, och jag är nöjd med vad jag har åstadkommit :)

Mönstret som jag har använt till båda tröjorna, 
från Jenny Hellströms sömnadsböcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)