2 september 2017

Overlock-cover


Jag sydde ju en "cover" (vad ska man kalla det?? ett skydd?) till min
symaskin förra året, och nu har jag sytt en till min overlock också.
Ganska onödigt (jag har redan ett plastskydd), men roligt att laga
och finare att titta på ^^


Eftersom jag är så into hexagoner för tillfället bestämde jag mig
för att taket på projektet skulle bestå av just grå hexagoner.
Hexagonerna är gjorda av resttyg, och resten av tyget köpte
jag i Tammerfors förra året. Hela alltihop är fodrat med lite
olika restfoder som jag hittade i mina gömmor.


För att stabilisera allt lite mer har jag pressat mellanlägg på
alla yttertyg, men eftersom själva overlocken inte är en perfekt
fyrkant blev den lite sned och vind ändå :/


Som extra detalj gjorde jag en korsettbindning i båda sidorna,
med 4 öljetter i varje kant (16 sammanlagt).


Jag är i det stora hela ganska nöjd, den var rolig att göra,
och jag älskar den lantliga stilen på tygerna. Det enda jag
har att klaga på är formen, och att korsettbindningen inte
syns så bra som jag hade hoppats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)