7 augusti 2017

Vår djungel

Jag lovade ju att ni så småningom skulle få se bilder från lägenheten,
så vi börjar väl med växterna då :) En del av dem har redan hunnit
dö bort, en del har jag planterat om, och jag byter plats på dem lite
nu som då, men här har jag väl med de flesta i alla fall :P


Här hade vi fått ärtgrodd, basilika och ruccola ur föräldrarnas
växthus, dom är dock döda sen länge nu..


En hemtrevnad som jag lyckades övervattna samtidigt som jag
torkade ut den på bara ett par dagar, och någon sorts klätterväxt som
jag inte riktigt vet hur jag ska stöda upp.


Här har vi lite alla möjliga växter på blompallen som
vi tyvärr ska skicka hem eftersom vi inte riktigt har plats
för den :/


Det här är min längst levande växt, jag tror att vi hade
den redan i Åbo? och den bara växer och växer :D
Därför köpte vi en till nu när vi var vid Ikea, dessa verkar
ju vara riktiga överlevare :P


Mina två födelsedagskaktusar som växer så fint sedan de blev omplanterade :)


En "succulent" som också har överlevt ganska länge :D


Denna fick jag av Jani för ett tag sen. När jag fick den blommade
den, men sen vissnade alla blommor och den började växa istället ^^


Den nu omplanterade klätterväxten.


Denna buskiga sak köpte vi vid Ikea, och vi tror att den ska blomma.


Den nya överlevarväxten.


Och här ser ni längst till vänster en blomma som jag fick av mamma 
när jag bodde i Vasa, jag tror att den växer men det är svårt att avgöra.
Sedan kommer ett skott som jag tog av en annan blomma, och sedan
ser ni vår "Lucky bamboo" som tydligen inte alls är bambu utan en
sparrisväxt xD Och den sista är en murgröna.

Inte tycker jag nu att vi har så överdrivet många växter, trots att jag
redan nu inser att jag missade åtminstone en här :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)