9 augusti 2017

Soffkuddar

När jag hittade ett jättefint fågeltyg men inte riktigt visste vad
jag skulle laga av det bestämde jag mig tillslut för att sy en soffkudde.
Ungefär samtidigt frågade en kompis om jag vill ha två innerkuddar,
eftersom hon hade råkat köpa en sort som hon inte tål.
Ja, sade jag, och såhär blev resultatet;


Inte direkt matchande, men fast jag annars är en ganska "matchande"
person som vill att färger ska passa ihop i både inredning, kläder
osv. så är soffan ett undantag. Kanske är det för att vår soffa är grå,
men jag har gärna många filtar och kuddar i alla möjliga olika
färger och mönster, för en soffa ska mysig!




Dragkedjorna är båda från ofärdiga projekt som antagligen aldrig
blir färdiga ändå, så dem tog jag ur mina egna gömmor.
Den gröna matchade ju fint, och den röda smygdragkedjan hade
ju faktiskt blivit ganska fin som detalj om den inte gjort sitt
jobb så bra ^^


Jag är nöjd, Jani är nöjd, och bara så ni vet; om ni har ett jättefint
tyg men som inte passar varken som klänning, huppari, gardin eller
vad ni nu brukar sy; sy en soffkudde. I princip alla tyg passar till
soffkudde :P Ju mysigare och mer crazy desto bättre ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)