6 augusti 2017

Tygshopping

Oj vad jag bloggar åpå idag då xD
Dessa tyg köpte jag i Tammerfors (från Eurokangas);


Kotyget (som jag sydde en väska av för flera år sedan) var på rea,
så jag köpte en bit för att sy en soffkudde av :)


Detta fina tyg är precis vad jag är into just nu, med sånhär speciell
struktur, det är alltså inte ett mönster på tyget, utan det är lite
"upphöjt" eller hur man nu ska förklara det. Jag har ju i alla fall
en kort hoppari i liknande tyg (fast grått), och jag gissar att denna
blir något liknande!



Det här sista tyget var nog det häftigaste (och dyraste).
Ni tycker antagligen att jag har tagit en jättedålig och suddig bild
här, men nej det har jag inte, för tyget är nämligen såhär. 
Det är alltså ett undertyg i detta mönster, och så är det ett lager
tunt chiffongliknande tyg över med samma mönster, men som är
fastsytt liiite snett, så att det skapar en 3D-effekt. Himla häftigt
tyckte jag, och köpte en halvmeter att beundra trots att jag inte
alls vet vad jag ska göra av det. Kanske ytterligare ett kuddfodral?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)