7 juli 2017

Myysit ska de bli

Hej hej! Här går livet på, jag jobbar, städar, sorterar
och så vidare. Jag har också satt igång ett förvånansvärt
stort antal tvättmaskiner de senaste dagarna, både hemma
och i jobbet. Lägenheten förvandlas långsamt från "överfull
soptipp" till "trivsamt hem". Jag har sytt världens mysigaste
köksgardiner, satt upp en fin klocka, vi har lampor i 4/5 rum,
bokhyllan är ihopskruvad, diskbänken fixades just och
golvet är inte längre överfyllt av smutstvätt. "Det värsta" är
alltså fixat, så nu är det mest småfix kvar, såsom någon matta,
en skohylla, kanske en tavla osv. Med de möbler och den inredning
vi har försöker jag mig på någon sorts mysig lantlig stil,
och åtminstone i köket och sovrummet tycker jag det blir riktigt
bra, vardagsrummet däremot är nog inte riktigt som jag vill än.
Några diskussioner om vilka möbler som ska stå var har vi ju
hunnit ha (vad kan man ha emot en stackars fin väggklocka?!),
men överlag är vi nog ganska överens än så länge ^^
Nu ska jag fortsätta med lite fix här, och sedan ska jag försöka
åstadkomma någon mat utan att använda vår nyfixade diskbänk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)