14 juni 2017

Sammetskjolen och strandklänningen

Nu är det dags att visa 2 plagg som jag sytt färdigt idag!


Först har vi en röd sammetskjol, som påbörjades för
ca 6 år sedan. Jag hade en period där jag ääälskade att
sy i trikåsammet, men jag har aldrig använt något av
plaggen jag sydde -.-

Jag vet nu inte om jag kommer att använda den här
kjolen heller, men jag blev så trött på att se den i
min korg med pågående projekt att jag till sist tog
tag i det och fållade den. Kanske jag har den till jul :P


Sedan har vi en HM-klänning som jag har haft i x-antal år
och tänkt sy om. Hur den såg ut från början tog jag dumt nog
ingen bild på, men det var en sån där perus HM skaterklänning
med axelband. Den hade dock en alldeles för liten urringning
tyckte jag, så jag gjorde likadant som till en annan likadan
klänning, och tadaa! En perfekt sommar- och strandklänning.
Och jag älskar mönstret! Om den inte blir använd syr jag en
kudde av den.


Jag tyckte skärningen blev lite underlig, och fixade det genom
att sy en liten rynkning mitt fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)