15 juni 2017

Sommarklänningen


Den här klänningen köpte jag tyget till i slutet av förra sommaren,
och den har varit "på G" sedan dess. Modellen har jag använt förut
(har en i grönt och en i blått), men med vitt tyg krävdes två lager
foder i övredelen (och ett lager i kjoldelen), och då var det inte så
enkelt längre, eftersom fodret töjer mindre än tyget.
Voi huhhu vad många gånger jag har sprättat och ändrat om
olika saker på denna klänning, men nu är den äntligen klar!


Pga. att den då alltså först blev för liten fick jag lägga till en
våd mitt bak, där jag dolde sömmarna med spetsband.
Det blev så fint att jag bestämde mig för att göra likadant
framtill :)


Baktill har klänningen som vanligt 4 snören som man 
knyter för att den ska sitta rätt.


Och såhär gulligt ser det ut.
Sist och slutligen blev jag nog helt nöjd med hela saken :)

Idag har jag varit en sväng till Eurokangas, där jag bl.a.
inhandlade tyg till en längre version av denna klänning ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)