21 juni 2017

1000

Hej, och välkomna att läsa det tusende inlägget på
denna blogg! :D Wow. Det trodde jag inte när jag startade
den! Då var jag alltså 17 år, och jag har därmed bloggat i ca
5 & ½ år. Den åttonde november 2011 skrev jag mitt första
inlägg, som handlade om en kjol jag sytt i skolan. I början
bloggade jag mest om olika plagg jag sytt och annat sömnads-
relaterat, men ganska snabbt började jag nog skriva mer om
min vardag också, och nuförtiden är det ju ganska blandat :)

Jag bloggar ju egentligen inte för att få en massa läsare eller
så, utan för att dokumentera vad jag syr och vad som sker,
och det är himla intressant att titta tillbaka på :)

För exakt 5 år sedan var jag t.ex. i slutet av min utlandspraktik
i Tyskland. För 4 år sedan hade jag tagit examen och studenten,
varit på inträdesprov till Arcada i Helsingfors, och var arbetslös.
För 3 år sedan hade jag varit på inträdesprov till Novia i Åbo,
och så hade jag just påbörjat min första betalda semester.
För 2 år sedan var midsommaren tydligen 20 juni, och jag var
lycklig över att ha hittat en lägenhet i Vasa med badkar.
För exakt 1 år sedan mådde jag illa, hade läst 7 böcker på en
dag, och skulle jobba kvällspass.

Tror ni liksom att jag hade kommit ihåg allt det här utan bloggen? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)