26 mars 2017

Vad jag sysslar med

Hej hej!
De senaste två veckorna har jag omväxlande arbetat och
skrivit lärdomsprov. Det är i princip det enda jag har gjort. 
Och det har lönat sig! Jag har kommit ordentligt framåt
i skrivandet, och jag börjar faktiskt närma mig ett slut på hela
saken. Och intressant har det varit också :) Så nu är det "bara"
att försöka färdigställa hela lärdomsprovet då, för att sedan ta
itu med det övriga skolarbetet som väntar (finskaprov bl.a.).
Jag är faktiskt riktigt stolt. Oavsett vad jag får för betyg sedan
så vet jag att jag verkligen har försökt, och jag har lagt ner
en hel del tid och arbete i det här. Nå, så småningom ska jag
väl kanske lyckas hinna ha lite fritid också, om jag ens minns hur
man gör längre ^^

I helg har jag varit i Jeppis för första gången på typ en månad.
Jag anlände på fredagseftermiddagen för att överraska Jani efter
arbetet. Jag städade, dammsugade och lagade mat, och hans min
när han kom in var ganska obeskrivlig xD Överraskad blev han
i alla fall ^^ Sedan föreslog han att vi skulle ha fredagsmys med
vin och dippade grönsaker, vilket gjorde mig ganska förvirrad.
Alkohol, vad är det liksom, och vad hände med den vanliga chipsen, 
ölen och cidern? Sen när dricker vi vin? Men jo, det blev riktigt lyckat,
man kände sig både nyttig och vuxen med det upplägget, och vinet
var faktiskt förvånansvärt gott ^^ Imorgon börjar en ny skol- och
arbetsvecka igen då, med tre intensiva dagar och sen en del "ledigt".
Pampas är det ju också, vilket jag tänkte försöka hinna med på ett
litet hörn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)