16 mars 2017

En ny gen


Det här lärdomsprovsskrivandet har tydligen väckt till liv en tidigare
välgömd bak-gen hos mig, i mars månad har jag nämligen bakat
vid två olika tillfällen, vilket nog aldrig har hänt förut.
Här ovan ser ni dadelbollar, som är chokladbollar fast nyttiga.
Inte riiiiktit lika goda, men nästan :) Och ja, jag räknar dem till bakning, 
vilket kommer att öka antalet bakningar i mars till minst 3 (!) stycken,
eftersom jag ska laga dem i helgen också!


I helgen föreslog Jani att vi skulle baka något, och jag sa
"Why not?" Vad vi skulle baka kom vi inte överens om, så Jani bakade
kladdkaka och jag bakade schackrutekex (som jag glömde att ta bild på).
Jag blev inte riktigt nöjd med min del, men Janis kladdkaka var jättegod! <3
(och jag fick tillfälle att inviga mitt fina examenpresentsfat till slut :P)


Sen var jag ju och firade Julia i lördags också, och hon hade lagat
jättegod egen glass med massa tillbehör, så någon brist på socker
hade jag inte förra helgen! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)