13 mars 2017

Hur det känns idag

Idag har varit en tung dag, vilket kan ses som lite konstigt
eftersom min enda inbokade plan faktiskt blev avbokad och
jag därmed bara har varit hemma hela dagen. Men kanske det
är just därför, för då hinner man tänka mycket mer än om man
springer till skola och jobb? Hur som helst, jag har suttit fast
med en grej i lärdomsprovet under en tid vilket har blivit mer
och mer stressande eftersom hela arbetet ska vara färdigt snart.
Ca. i mitten/slutet av april. I april har jag också 2 finskatenter,
en annan stor uppgift, samt två nya kurser börjar snart varifrån
det säkert också kommer en hel del skolarbete. Plus att jag hoppar
in och arbetar också nu som då. Så jag insåg liksom att jag har
lyckats laga lite väl mycket åt mig på samma gång, även om jag
nu inte kan styra över när skolarbeten ska vara klara heller.
Och då har jag inte heller skjutit upp något, utan har gjort så
mycket jag har kunnat och hunnit hela tiden. Idag fixade sig i
alla fall dendär saken jag fastnat på, och det känns himla skönt ^^
Sådär annars hade jag ju inte heller sett Jani på nästan två veckor,
ihelg var han hit, och nu ser jag honom inte igen på nästan två
veckor. Man kan ju bli nere för mindre liksom. Så, stressighet
och drunkningskänsla angående skolarbeten plus pojkvänssaknad
är inte en så vinnande kombination, och där har ni anledningen
till ifall jag är ännu mer frånvarande än jag brukar inom den närmsta
tiden. Jag måste prioritera helt enkelt, och blogg (och sömnad tyvärr)
prioriteras ganska långt ner just nu :/ Så är det. Ett inlägg om min
sockerätningshelg kanske jag orkar producera om vi har tur :)


För att överleva har jag bunkrat upp med min nya obsession;
Rågchips med sourcream&onion-smak och valkosipuli&yrtit-smak.
Med kantarellbonjour, ärt(sallad?gräs?ört?) och rödlök på. Faancy ^^
  

Den rosa blomman fick jag av Jani i fredags <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)