2 januari 2017

Bokstatistik 2016 del 1

Gott nytt år!
Jag firade in det nya året riktigt ordentligt i Jeppis, och imorse var
det uppstigning kl 04.45 för att köra en timme i snön för jobb.
Och nu är det då dags att skriva ett av mina favoritinlägg:
bokstatistiken! Del 2, med topp 12 (?) kommer lite senare.

Först lite grundfakta:
Antal lästa böcker år 2016: 118 st.
Antal nya böcker 2016 (dvs inte omläsningar): 52 st.
Antal köpta böcker 2016: 18 st.
Antal påbörjade serier 2016: 10
Antal avslutade serier 2016: 5


Som ni ser läste jag en hel del mer svenska böcker i år, vilket jag
tror beror på det stora antalet omläsningar, där många var böcker
som jag läst när jag var yngre och ville läsa om.


Och här ser ni fördelningen mellan omläsningar/nya.


I juni slog jag rekord riktigt ordentligt, orsaken till detta var att
jag inte hade så mycket jobb då, samt att jag läste många ungdoms-
böcker med färre sidor. Nu under hösten har jag ju varit jätte-
upptagen, men lite läsande har jag nog lyckats klämma in ^^


Betygsfördelningen i år. Jag har överlag blivit hårdare i min
betygsättning, och det ändå relativt höga antalet fyror
och femmor beror på att många omläsningar har jag
ju velat läsa om just för att jag tycker att de är så bra!


Jag kan nog redan nu säga att jag antagligen inte läser över 118
böcker nästa år :P



Om man ser på det här så stiger antalet bra böcker ändå
relativt jämnt i takt med mängden böcker :)


Och så en jämförelse mellan de tre senaste åren och månaderna :)
Jag verkar alltid läsa mycket i januari i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)