3 januari 2017

Bokstatistik 2016 del 2

Härmed presenterar jag: Mina topp 13 lästa böcker år 2016!


13. Ensnared
12. Cruel and Beautiful World (fanfic)
11. Their Fractured Light

 

10. Vindens Namn del 2
9. Mortal Heart
8. Heartless


7. Systrars Öde
6. 3096 Dagar
5. A Court of Mist and Fury


4. Isolation (fanfic)
3. En Vis Mans Fruktan del 2
3. Queen of Shadows


1. Dumbledores Army and The Year of Darkness


Och så de finaste omslagen 2016 (utan inbördes ordning)


 


 Nu tänkte jag kolla igenom mina mål för 2016;

* Läsa fler böcker än 2015, dvs. fler än 82 böcker. (Jag läste 118 st.)
* köpa färre böcker än 2015, dvs. färre än 32 böcker. (Jag köpte 18 st.)
* Läsa om en del av mina favoritserier som jag har tänkt läsa om 
i flera år nu, t.ex; Harry Potter (håller på med nu), Hunger Games, 
Vampire Academy, Trylletriologin  osv. (Alla dessa utom Hunger
Games läste jag om)
* Möjligtvis köpa en till bokhylla om jag hittar någon passlig.
(Hittade ingen :(

Ganska bra lyckades jag alltså med mina mål! :D
Överlag är jag riktigt nöjd med mitt läsår 2016. Jag har läst mycket,
jag har köpt lite, och jag har hittat många nya favoritböcker ^^
Jag har också som ni ser läst en hel del HP fanfiction, eftersom
jag fick lite Harry Potter-abstinens efter att ha läst om hela serien :P

Lite mål inför 2017 då;
* Köpa högst 20 böcker. (Och vara riktigt selektiv i val av bokköp)
* Läsa minst 70 böcker (jag ska skriva lärdomsprov)
* Läsa om fler favoritserier (t.ex. Hunger Games, Splintered-
triologin o.s.v.)
* Beroende på bostadssituation ska bokhyllesituationen 
tas tag i.
* Försöka låna alla böcker jag har på min "Låna från biblioteket-lista".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)