15 september 2016

Pöllöhuppari


Nå, nu har jag visat den för Jani, så nu kan jag visa åt er också;
Ugglehupparin! Är det inte den absolut sötaste och mysigaste
hupparin ever!? *dör söthetsdöden*


Jag började med att åka till minimani och köpa ännu en ugglefilt,
som jag sedan klippte ut bitarna av. Materialkostnaden för denna
huppari blev alltså 12,95 €, plus tråd.


Jag fick dammsuga mellan nästan varje bit jag klippte ut, eftersom
det luddade så mycket när jag klippte O.o


Och såhär fin blev den då. Jag skippade huvsnöret, tyckte inte
det behövdes, och vågade inte klippa små hål i huvan.
Muddarna är vanligt överlopps trikåtyg från en klänning.


Fickor har den också ^^
Hela tröjan är overlockad ihop, och huvan är som vanligt
dubbel. Lite onödigt eftersom den blev så stor, men någon
halsduk behöver man inte i alla fall!


Och så baksidan. Eftersom tygets egentliga syfte är en filt är
denna huppari väldigt varm, töjer inte (vilket gör den svår
att ta av), och blir antagligen ganska ful redan efter första
tvätten. Ganska opraktisk alltså, men jag kunde ju inte låta bli ^^
En av mina bättre ideer vill jag påstå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)