15 september 2016

Båtklänningen


Här ser ni båtklänningen!
Jag skrev för några månader att jag hade köpt ett billigt syntettyg
som jag skulle experimentera med, och det var det här.
Klar var den för flera veckor sedan, jag hade den faktiskt
på midsommar ^^


Experimenteringen då... blev väl inte så värst.
Här ser ni toile´n, kjolen har lite mer volym än vanligt,
och så hade jag veckat överdelen lite också (syns inte här),
men till sist bestämde jag mig för att bara laga en vanlig överdel.


Den färdigutklippta kjolen däremot består av massor med tyg!
Om jag inte minns helt fel är den helklock (jag lagar oftast halv),
dessutom har jag dubblat midjemåttet, så att jag kunde göra veck också.


Ja ni ser ju.
Gissa hur kul det var att fålla den fållen.. :P



Klänningen är som vanligt fodrad, och med en smygdragked
i ryggen. Formsydd vid bysten är den också, nästan lite väl.
Att andas är ju ändå ganska trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)