22 augusti 2016

Uggledynan

Eftersom jag tycker att skrivbordsstolar är jättefula och
klumpiga har jag ingen sån, utan bara en träpall att sitta
på vid mitt skrivbord. Den kan man dessutom använda som
stege och bord också, såå multifunktionell. Anyway, om man
sitter på en träpall flera timmar i sträck får man till sist
ganska ont i sin stackars bak, och jag bestämde mig därför
för att sy en sittdyna.


Här ser ni mönsterdelarna, uggletyget har jag ju använt till min
uggletröja, och det ljusgula tyget är från min examensfestklänning
för tre år sedan ^^ Mamma donerade två gamla handdukar
som jag hade till stoppning.


Sedan overlockade jag ihop hela alltihop, och i sömmarna lade
jag med fyra band för att kunna knyta dynan på plats.
Banden är hittade i en av mammas lådor, så allt material till denna
dyna är alltså rester från andra projekt/saker :)



Och himla bekväm blev den! 
Jag funderar nu på att stjäla en till pall hemifrån bara för att
ha en anledning att sy en dyna till... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)